miercuri, 11 decembrie 2013

Adăpători iepuri - construcţie

Ştim cu toţii cât de importantă este curăţenia pentru iepuri. De fel ei sunt o rasă foarte curată şi nu acceptă o sursă de apă contaminată cu fecale. Mai ales că nu este recomandat, riscăm îmbolnăvirea animalelor.

Am citit destul de mult pe internet despre anumite suporturi pentru apă şi hrană. Informaţia destul de sărăcăcioasă şi explicaţii foarte puţine. Şi cum am primit destul de multe întrebări despre contruţia lor, m-am decis să vă explic cum le-am construit eu prima dată. (Se găsesc online la preţuri rezonabile)


Totul începea cu pasiunea mea pentru iepuri în urmă cu 5 ani. Am primit cadou o pereche de iepuri. Extrem de bucuros şi totuşi neexperimentat în cunicultură, am cosntruit repede o cuşcă, mai bine zis am improvizat. La început au stat amândoi, aproximativ o săptamână. După care am ridicat-o la nivelul doi.

De aici şi probelema cu adăpătorile, foloseam cutii de plastic, castronele de ceramică până am ajuns la castronele de metal. După ce le-au terminat de ros pe cele de plastic a venit timpul şi celor de ceramică. Aşa am ajuns să le pun apă în vase de metal.
Totuşi trebuia să schimb apa de doua ori pe zi, în fiecare zi. Ori răsturnau castronul ori îl umpleau de mizerie.
Aveam nevoie de o soluţie rapidă. Am intrat pe net, am dat un search pe google şi am gasit o adăpătoare foarte ingenioasă.




Adăpătoare din comerţ
Aveam nevoie doar de două, nu am avut răbdare să dau comandă pe internet, coletul făcea cât transportul, aşa că m-am apucat să improvizez ceva asemănător.

Singurul lucru la îndemână în acel timp a fost o cutie de conservă. Cele de la sardine, sunt puţin mai lungi decât cele de pateu, se potriveau la fix, exact de ce aveam nevoie.

Am turtit muchiile interioare cu un patent, preventiv să nu rănesc iepurii.  Pentru un acces mult mai uşor am tăiat o bucată din plasa cuştii.
Mă gândeam că nu fac nimic deosebit punând iar adăpătoarea înăuntru. Aşa că am aranjato jumate în interior şi jumătate în exterior. La o distanţă de 5 cm faţă de podeaua cuştii. Am legato cu sârmă, să nu se mişte. Iar pe partea exterioară am făcut tot un suport din sârmă pentru sticlă. Mai bine spus am legat o sticlă de 2 litri cu gura în jos în adăpătoare.
Arată la fel ca cea din imaginea de mai sus. Poţi folosi orice fel de adăpătoare, dar în acest fel iţi uşurezi extrem de mult munca.



1 comentarii:

Lista mea de bloguri

 
Copyright © . Cresterea iepurilor, afaceri cu iepuri - Posts · Comments
Theme Template by .