duminică, 29 decembrie 2013

Gestaţia la iepuri

După monta, ajungem şi la gestaţia iepurilor. După 6-7 zile de la monta, iepuroaica se aduce în cusca masculului pentru a verifica dacă este "grea". Nu recomand această medotă deoarece uterul femelei iepure este în formă de y şi poate găzdui două sarcini concomitent. (mai multe detalii - monta iepurilor)
Dar este cea mai răspandită medota şi o vom folosi şi noi. Dacă iepuroaica nu mai stă la montă sau scoate sunete ciudate, atunci gestaţi a avut loc.

Perioada de gestaţie durează între 30-32 de zile, la o temperatură optimă după 30 de zile fată.(mai multe detalii - fătarea la iepuri)
Diagnosticul gestaţiei se face prin palpare la 12-14 zile de la ultima montă, când embrionii (de formă rotundă) se simt aşezaţi în lanţ în regiunea posterioară a pântecelui.
 Odată gestantă femela iepure nu mai trebuie mutată din cuscaă ferită de zgomote şi animale de casă.

 Pentru o dezvoltare ca la carte, hrana trebuie sa fie atât calitativă câti şi nutritivă:
 - femelelor gestante să li se administreze raţii nutritive cât mai complete, alcătuite din nutreţuri proaspete şi de cea mai bună calitate. (grâul este foarte bun pentru iepuroaice după ce fată, creşte cantitatea de lapte).
- să aibă la dispoziţie tot timpul apă proaspătă
- aşternutul iepuroaicelor să fie uscat şi curat, iar adăpostul să fie bine ventilat

9 comentarii:

  1. Am si eu o pereche de iepuri. As dori sai inmultesc, ce trebuie sa fac??

    RăspundețiȘtergere
  2. Am unii maroo... sunt mici si frumosi.. pot sa imi fac o ferma pe 20 de metri patrati.

    RăspundețiȘtergere
  3. Am si eu doua iepuroaice gestante. Ce ar trebui sa le dau sa manace pe perioada gestatie... ca si masura de preacautie... sa le mearga mai bine??

    RăspundețiȘtergere
  4. au cazut puii din cuib la iepuroaica, pot sa ii pun la loc??? Putin ajutor

    RăspundețiȘtergere
  5. Arterele de pe urechile iepurelui sunt destul de vizibile si mari, proeminente asa, este in regula, sa il duc la veterinar?

    RăspundețiȘtergere
  6. eu am doi frati si pot sa ai dau sa se anperecheje

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu este recomandat. Pot muri multi dintre pui la nastere sau sa nu se prinda. Dar eu am imperecheat doi frati fara probleme. Asa ca alegerea depinde de tine. Dar repet, nu este recomandat.

      Ștergere

Lista mea de bloguri

 
Copyright © . Cresterea iepurilor, afaceri cu iepuri - Posts · Comments
Theme Template by .